Realizátoři projektů:
Multikulturní šablony pro ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí
Projekt OP PPR CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001237 - realizátoři
1.10. 2018 – 31.8.2020
Projekt je zaměřen na personální podporl škol, projektovou výuka, komunitní aktivity a podporu inkluzivního prostředí školy. Projekt je příjemcem realizován prostřednictvím jednotek aktivit a naplněním výstupů z těchto jednotek.
Projekt OP VVV CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_023/0007712 - realizátoři projektu
1.9. 2017 – 31.8.2019
Projekt bude příjemcem realizován prostřednictvím jednotek aktivit a naplněním výstupů z těchto jednotek. Pojmy jednotka aktivity zjednodušeného projektu a výstup aktivity jsou definovány v Pravidlech pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů (dále jen „Pravidla pro žadatele a příjemce ZP“), a blíže popsány v příloze č 3 výzvy a v žádosti o podporu v MS2014+ (IS KP14+), případně upraveny na základě schválených změn projektu.
Rozvoj inkluzivního vzdělávání na ZŠ Lyčkovo náměstí a sdílení zkušeností s dalšími pražskými ZŠ
Projekt OP VVV CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000196
1. 9. 2016 – 31. 8. 2019
Projekt (v rámci téma 2 výzvy) rozvíjí schopnost ZŠ Lyčkovo nám. vzdělávat všechny žáky společně, inkluzivně a kvalitně a reaguje tak na různorodou skladbu žáků. Těchto cílů dosahuje skrze spolupráci s partnerem (Člověk v tísni, o.p.s.) na mentoringu a doučování a skrze posílení lidských kapacit ve škole, zavedením nových podpůrných opatření, vzděláváním a provázením pedagogů. Osvědčené inkluzivní metody a praxi sdílí projekt s dalšími pražskými ZŠ, čímž přispívá k jejich transformaci k inkluzi.
Modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole a mateřské škole Praha 8, Lyčkovo náměstí 6
Projekt OP PPR CZ.07.4.67/0.0/0.0/16_036/000416 - realizátoři
1.6. 2017 – 31.12.2017
Hlavním cíle projektu je modernizace zařízení a vybavení odborné učebny fyziky a chemie a jazykové laboratoře Základní škola a mateřské školy, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6
Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Projekt OPPA CZ.2.17/3.1.00/36280
1. 7. 2013 – 28.2.2015
Rozšíření doplňkový aktivit školy k dětem se SVP, které individuální podporu školy z finančních a personálních důvodů neměly. o této doby byla škola schopna nabízet pouze nápravné aktivity integrovaným dětem na základě vyšetření pedagogicko-psychologické poradny.
Vytvoření modelu širší péče o děti se SVP, který zabezpečí větší individualizaci ve vzdělávání dětí a tím zlepší jejich výsledky ve vzdělávání.
Vzdělávání učitelů školy v oblasti vzdělávání žáků se SVP.
Do projektu Erasmus+ je škola zapojena od roku 2015. Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie na období 2014–2020, který podporuje spolupráci a mobilitu ve všech sférách vzdělávání, v odborné přípravě a v oblasti sportu a mládeže. Program si klade za cíl podporovat zapojené účastníky (v našem případě žáky, pedagogy, vedoucí mládeže či vychovatele) a umožňovat jim osvojení nových znalostí a dovedností a přispět tak k jejich osobnímu a osobnostnímu rozvoji. Z poskytnutých financí tedy můžeme podporovat aktivity zaměřené na vzdělávání ve všech oblastech spojených s naší školou.
Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
Od školního roku 2016/17 se naše nezisková organizace Rodiče Smysluplné školy z.s. zapojila do prestižního celosvětového vzdělávacího programu Mezinárodní cena vévody z Edinburghu (DofE - www.dofe.cz).
Celým anglickým názvem The Duke of Edinburgh’s International je vzdělávací program pro mládež, založený v roce 1956 britským princem Philipem, vévodou z Edinburghu. Od té doby se do něj zapojilo na 8 milionů mladých lidí ve více než 140 zemích celého světa.
Projektu Bezpečná cesta do školy se naše škola účastní ve spolupráci s organizací Pražské matky v roce 2018. V rámci projektu mapujeme každodenní cesty dětí, identifikujeme nebezpečná nebo problematická místa a postupně usilovujeme o zvýšení bezpečnosti v okolí školy. Chceme také zvyšovat povědomí dětí o udržitelném dopravním chování a podpořit šetrné dopravování žáků do školy – pěšky, na koloběžkách, na kolech apod.
Partneři projektů:
Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965
Školní rok 2018/2019
Zapojení školy do aktivity KA05 – Realizace akčního výzkumu na školách financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu (OP VVV). V rámci projektu spolupracuje vybraný pedagog této školy s oborovými didaktiky z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na zlepšování výuky ve své třídě.
SPOLUPRÁCE S NEZISKOVOU ORGANIZACÍ INBÁZE z. s.
Číslo projektu: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000307 - partneři projektu
Období: 1. 11. 2017 – 31. 7. 2019
Posláním InBáze je pomáhat migrantům a jejich rodinám v životě v České republice. Vytváříme bezpečný a otevřený prostor k vzájemnému poznávání a porozumění mezi českými občany a lidmi jiných národností a kultur.
V projektovém období 2004 - 2008 jsme byly partnery 6 projektů, které byly podpořeny z Evropského sociálního fondu.
Cílem projektu je zvýšení odborné a pedagogické způsobilosti učitelů a řídích pracovníků úplných základních škol v Praze v oblasti odborné a pedagogické způsobilosti z hlediska potřeb trhu práce a ekonomiky znalostí, se zřetelem na realizaci kurikulární reformy školství v ČR v oblasti implementace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a tvorbu školních vzdělávacích programů základních škol.
Cílem projektu je zvýšení šancí dětí pocházejících ze znevýhodňujícího prostředí na dokončení základního a poté i středoškolského vzdělání a navázání dlouhodobého partnerství mezi smluvními stranami. Výsledkem partnerství bude společný plán rozvoje dlouhodobé spolupráce mezi žadatelem a partnerem.
Cílem projektu je podpoření procesu přeměny základních škol na centra místní komunity a zkvalitnění systému jejich nabídky celoživotního vzdělávání místním občanům a navázání dlouhodobého partnerství mezi smluvními stranami. Výsledkem partnerství bude společný plán rozvoje dlouhodobé spolupráce mezi žadatelem a partnerem.
Cílem projektu je:
- podporou zavádění konkrétních demokratických nástrojů do života školy (jako jeden ze zastřešujících nástrojů vnímáme školní parlament)
- podporou rozvíjení vhodných vzdělávacích strategií učitele, posilujících demokratické klima ve třídě a to jak v různých předmětech, tak v rámci třídnických hodin
- podporou projektového učení, které nabízí dětem přímou zkušenost a propojuje teorii s praxí
Hlavní cíl projektu:
Projekt podporuje realizaci vývoje školních vzdělávacích programů se zaměřením na tvorbu ŠVP ZŠ.
Jde o vytvoření školních vzdělávacích modulů , které se budou aplikovat na 2.stupni pražských ZŠ.
Jednalo by se v prvém roce o jejich přípravu, realizaci a v druhém roce o jejich aplikaci na 2.stupeň základní školy a ověření.
Jejich cílem je zkvalitňování výuky cizích jazyků a zvyšování informační gramotnosti za využití učebny o 25 počítačích s dataprojektorem z důvodu zajištění výuky pro celou třídou.
Cíle projektu
Na konci projektu bude mít 15 lidí ze specifické skupiny obyvatelstva ohrožené sociální exkluzí trvalé a udržitelné pracovní místo, kde v tu dobu již budou pracovat 18 měsíců. Lidé, pro které je projekt určen, získají a rozvinou své klíčové znalosti, dovednosti a schopnosti, které jim umožní sociální a pracovní začlenění.